FCM’s jubilæumsblazer rummer den perfekte kombination af fodbold, historie og æstetik

I år runder FC Midtjylland et skarpt hjørne, da klubben fylder 20 år. I den forbindelse har Erik og Sergei Sviatchenko designet en jubilæumsblazer samt slips og halstørklæde, som produceres i 100 eksemplarer. Det kan købes fra i dag på klubbens webshop.

Af Søren Bach Christensen og Sofia Morre Christensen, d. 09-10-2019

”Når man skulle kombinere fodbold, historie og æstetik, så var det den perfekte kombination.”

Sådan beskriver Morten Andreasen, Head of Marketing hos FC Midtjylland, konstellationen med far og søn, Sergei og Erik Sviatchenko. De har i samarbejde med Jack&Jones designet en limiteret blazer, et slips og et halstørklæde i forbindelse med klubbens 20-års jubilæum.

Sergei Sviatchenkos motiver danner en mosaik på indersiden af blazeren.
Foto: FC Midtjylland

Afspejler klubbens historie

Foret i blazeren er udsmykket af Sergeis kunstværker, som har prydet FC Midtjyllands ungdomsakademi siden 2009. Erik Sviatchenko mener også, akademiet er en vigtig del af klubbens historie.

”Akademiet har været min grundsten til den succes, jeg har fået i min karriere. FC Midtjylland er også bygget på, at man har en fantastisk god ungdomsafdeling, og derfor er det også en del af blazeren. ”

Underspillet merchandise

Valget af en blazer frem for en spillertrøje skyldes ifølge Morten Andreasen, at man ville have fat i en anden målgruppe blandt klubbens tilhængere.

”Vi kan godt lide at give muligheden for, at man i sit business-liv kan være FCM-fan. Men det er også til den almindelige fans, som ikke køber en trøje eller alt muligt andet, men som gerne lidt underspillet vil stå ved, hvilken klub han holder med.”

I videoen kan høre Morten Andreasen fortælle om detaljerne i den nye blazer.

Ikke flere jubilæumsting på tegnebrættet

Erik Sviatchenko afviser ikke, at han sammen med sin far kommer til at lave flere ting for klubben.

”Skulle der være en begivenhed, som skal markeres, så kunne det være spændende at lave noget mere. Om det bliver i denne genre, eller om det bliver noget mere kunstnerisk eller grafisk, så er vi selvfølgelig interesserede i at hjælpe.”

Men Morten Andreasen slår fast, at der i denne omgang ikke kommer flere jubilæums-versioner af klubbens merchandise.

”Lige om lidt skriver vi 2020, og så er det ikke officielt jubilæumsår mere. Så der er ikke mere, der bliver pakket ind i hele den der fortælling. Vi har brugt de skud, vi syntes, der var i bøssen. Men mon ikke det nok skal blive meget, meget større, når vi fylder 25 år.”

Grundet tekniske problemer er videoen blevet tilføjet efter offentliggørelse af artiklen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *